Tuesday, January 13, 2009

I'm Finally Free!


I do apologize for my absence, but I just decided to go with my natural linear behavior and finish up my tax business paperwork before doing anything else. I think it might have been the only way it was ever gonna get done, LOL. I am finding that my ability to multi-task, a skill at which I used to excel, is slowly but surely ebbing from my bag 'o tricks.

Sometimes you just gotta work with what ya got left. In Texas, we say we gotta dance with who brung us. And I did. There will be a bit more paperwork later, but the ball of it is now in my buyer's court (quite literally, as it's all legal sale paperwork, winkwink).

I can now breathe and feel pretty darn free. The continual pressure of IRS deadlines and client expectations are now a thing of the past. YAY!

So, where does my mind go for comfort? To food, of course. LOL No, seriously, I've been wanting to share with you what we ate on New Years' Day, because it was just so pretty and colorful. Well, to me it was. And delicious.

Simple Southern "country" food. Nothing fancy. And remember, our wall oven is broken, so everything had to be chosen based upon if it could be cooked on the stovetop or in the toaster oven.

We also fixed that yummy cabbage coleslaw at Thanksgiving. It's my new favorite comfort food, and it's made with a package mix. Ham requires an oven, so we just chose another pork: breaded pork chop fillets. The cornbread did not taste quite as good as when we bake it in a cast-iron skillet in the wall oven, but the teflon pan toaster oven version was tasty enough. There's something about cornbread baked in grease that makes it perfect, I guess.

Thanks for letting me share (belatedly). Are ya hungry? winkwink

But anyway, that was our feast to ring in the new and to give us good luck and prosperity for another year. I never feel quite right not paying homage to that glorious food tradition, so now I can proceed with 2009.

Especially now that I only have one tax return to do every year from now on! Yay!

5 comments:

Linda said...

I am hungry now and I just finished lunch! Glad you got all the business stuff taken care of and that you are getting some pain relief.

Lida said...

It is so good to see you!! That food looks delicious, and I´m so happy you are feeling better and have a little more time for you!
Have a great 2009!

Sarah C. said...

Congrats on the new found freedom! :) All of your food pics are making me hungry. LOL Thanks for the sweet comments on my blog today!

jillconyers said...

I recognized the southern cooking immediately! Not my type of fare but my brother would want to marry you :)

BTW, I'm third from the right in the sorority photo. Very red and very permed hair. Gotta love the 80s :)

csimmers said...

That food looks incredible. And, congrats on the sale of your business. I'm sure it's a load off your mind.

Hugs!!!